Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHarbach, Robert L.; Asbury, Frank R.
TitelSome Effects of Empathic Understanding on Negative Student Behaviors
Quelle(1976)Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAffective Behavior; Behavior Change; Change Strategies; Empathy; Interpersonal Competence; Research Projects; Student Teacher Relationship; Teacher Characteristics
AbstractThis article reports an experiment in training teachers in human relations and understanding of student behaviors. The research found the training of the teachers resulted in less negative student behaviors. The authors note that both ability to communicate empathy and focusing on students needing help are important variables. (NG)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: